Verkoop meer producten met conversie optimalisatie

22 augustus 2019 0 Door Redactie
Verkoop meer producten met conversie optimalisatie

Wil jij meer producten verkopen? Zoek je naar manieren hiervoor op het internet? Dan ben je hier aan het juiste adres! Hier kan je namelijk meer leren over conversie optimalisatie! Wat dit inhoudt? Met conversie optimalisatie kan je je pagina’s van jouw website optimaliseren, zodat deze leiden naar meer conversies. Dit klinkt heel erg simpel, maar er zijn verschillende technieken aan verbonden die ervoor zorgen dat dit wellicht wat ingewikkelder ligt. Wil je hier meer over leren? Lees dan snel verder om hier achter te komen.  

A/B testing 

Een belangrijke hulpmiddel bij conversie optimalisatie is A/B testing. Je test hiermee een aantal zaken uit. De dingen je die je uittest splits je vervolgens in twee delen: A en B. Daarna zend je beide uit naar je doelgroep en kijk je welke landingspagina het beste converteert. Wanneer de resultaten hiervan bekend zijn, weet jij welke landingspagina het beste converteert en op deze manier heb jij je steentje bijgedragen aan je website met conversie optimalisatie. Verder is dit van belang om je producten efficiënter te verkopen. Soms lijkt alles namelijk goed te zitten op je website, behalve de sales. Dan is het zaak om in het diepe te duiken en proberen te achterhalen waar het probleem ligt. Is het de copywriting? Is het de kleur van de banner? Middels A/B testing is het mogelijk om deze dingen uit te testen en tot een conclusie te komen.  

Vlotte website 

Met conversie optimalisatie is het belangrijk om een vlotte website te hebben. Met een webhostingpakket van WordPress weet je dat je altijd wel goed zal zitten. Conversie optimalisatie heeft namelijk als belangrijkste criteria dat een website een goede snelheid heeft. Anders zal Google dit straffen met een aantal minpunten, waardoor je website een lagere ranking zal hebben en dus minder snel wordt gevonden.