Online marketing mogelijkheden voor Amazon

30 april 2020 Uit Door Redactie
Online marketing mogelijkheden voor Amazon

Vorige week hebben we in onze wekelijkse Amazon blog aandacht besteed aan SEO voor Amazon. Een kleine samenvatting, Amazon maakt gebruik van haar eigen algoritme het zogenaamde A9-algoritme. Vergeleken met het algoritme van Google staat het A9 algoritme in haar baby-schoenen. Het is mogelijk jouw product listing aan te passen aan dit algoritme. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je altijd het merk, het product, het aantal, de kleur en de grootte van jouw product in de producttitel terug komt.

Naast organische mogelijkheden zijn er ook betaalde mogelijkheden

Naast SEO, organisch beter vindbaar zijn, is ook SEA mogelijk voor Amazon. Hoewel dit nog niet mogelijk is op Amazon.nl zijn de mogelijkheden die we op buitenlandse Amazon platformen zien enorm interessant. Net als SEO is SEA voor Amazon een wereld op zich. Wij raden dan ook aan om niet zelf aan de slag te gaan maar een Amazon advertising agency in te schakelen. Steeds meer online marketing bedrijven hebben een Amazon gecertificeerde medewerker in dienst die jouw kan helpen jouw producten zo goed mogelijk aan te bieden via Amazon. Net als de vorige week behandelde SEO stappen zijn er voor SEA een aantal belangrijke richtlijnen waar je aan moet voldoen en waar je, je aan kunt houden.

Waar kan een amazon gecertificeerde medewerker mij mee helpen?

Iemand die het Amazon certificaat heeft gekregen kan jou helpen met het registreren van jouw product en account. Wil jij iets speciaals of heb je basis vragen? De specialist kan jou hierbij helpen. Ook helpt de medewerker jou met het toevoegen van jouw product overzicht in Amazon. Voor je het weet ben je elk product stuk voor stuk aan het toevoegen en optimaliseren, dat moet makkelijk kunnen. Dat kan ook makkelijker en de Amazon specialist helpt jou daar graag een handje bij!