Narrowcasting als winkelaankleding?

4 mei 2020 Uit Door Redactie
Narrowcasting als winkelaankleding?

De laatste tijd zie je het steeds vaker. In verschillende winkels maakt het personeel gebruik van kleine schermpjes om jou informatie of aanbiedingen te tonen. Deze vorm van adverteren, ofwel communicatie met de klant, wordt narrowcasting genoemd. Qua betekenis van het woord kun je dit het tegenovergestelde noemen van het fenomeen dat iedereen, dus alle soorten consumenten, van dezelfde informatie gebruikmaken. Narrowcasting is gebaseerd op het verspreiden van informatie aan specifieke groepen mensen, waarvan verwacht mag worden dat zij ook echt op die informatie zitten te wachten.

Breng je winkelverkoop naar een hoger plan

In een winkel is narrowcasting een interessant instrument. Je mag namelijk veronderstellen dat een mens niet zomaar een winkel binnen stapt. Er moet op z’n minst enige interesse zijn in de producten van de winkel in kwestie. Mocht je met zo’n klant in gesprek raken, dan zijn er verschillende manieren om deze te verleiden iets te kopen. Maak je tijdens dit proces gebruik van een beeldscherm, waarop je hem of haar alles persoonlijk toont, dan is dit een ideale en betrouwbaar overkomende manier om je punt te maken. Zo’n scherm kun je natuurlijk ook ergens plaatsen of ophangen, zodat alle klanten je boodschap en of aanbiedingen kunnen zien. Sowieso goed voor de winkelbeleving!